Professorn summerar Stockholm Beer and Whisky Festival 2016

2
Balvenie Morgan med Doktorn och Professorn
Nu ligger den 25:e upplagan av Stockholm Beer and Whisky bakom oss och som ni säkert minns hade jag vissa farhågor kring kvaliteten på årets inkarnation.
Fick jag rätt? Var avsaknaden av flera utställare tydlig? Blev det ett fylleslag för kreti och pleti?
Svaren är NEJ, NEJ och NEJ!
Mässan var på alla sätt en succé! Samtliga utställare höll ännu högre klas än förra året, flera hade dessutom mer än en monter för att kunna ägna maximalt utrymme åt sina premiummärken. Whiskytävlingen hade inte längre en klass för varje whisky på mässan och det faktum att det gick att betala med Swish i stort sett överallt gjorde provning smidigt och enkelt och minimerade köbildning.
Braunstein och Professorn
Vi fick en aldrig tidigare skådad mängd videoklipp, livepostningar, artiklar, provningar och poddmaterial och det kändes verkligen som om vi på WhiskyABC var den ”officiella” nyhetskanalen för .
Vi fick också träffa en stor mängd läsare / lyssnare / tittare och det var inte utan att man ibland kände sig lite som någon slags C-kändis när plötsligt någon lite förlägen knackade en på axeln för att kommentera något sagt eller gjort eller bara kommit med beröm!
Whiskyplay med Tristan Campell från Glenlivet
Jag vill tacka alla fantastiska utställare vi träffat under dessa sex dagar, ni gjorde ett grymt jobb! Tack till Marianne för ett superbt arrangemang på alla sätt och vis, och framförallt: TACK till er som följt oss både på plats på mässan och på nätet!
Men fanns det då inte något som kunde gjorts bättre, undrar den klentrogne? Jo, en sak: Snälla arrangörer, om ni ändå ska ha en scen mitt i mässhallen, använd den hellre till publikfriande shower och underhållning som relaterar till mässans ämne än till generiska musikuppträdanden.
Professorn är nöjd och återkommer med glädje nästa år!

2 KOMMENTARER

  1. Well Professorn that is a relief and good to hear. I enjoyed 2015 a lot and hope to come back in 2017.

    A three thoughts as a veteran of fairs around the globen :

    (a) In a 6 day fair like Stockholm how can you ensure each day is the same for prospective attendees? It asks a lot of distributors, representatives and organisers. Most fairs are 1 maybe 2 days (often preceding evening and all next day).

    If we say ”sod that for an idea” then how do I as a punter know what I’ll get day by day. More information definitely required.

    (b) supporting activities these days need to be top notch too. Receptions cloakrooms restaurants / food. Catering for 1000s each day is a challenge but a bad experience can ruin the experience

    (c) maybe we need to shake up the formula a little (and you as Whiskyabc are disrupting things in a positive way): currently we have the booths and we have the masterclasses. I’ve been involved in organising big conventions for years. I think you need to have new ideas e.g. whisky clinics. Whisky tutorials. Whisky debunked. Etc. Meet the expert sessions where Brand Ambassadors give short presentations do a micro tasting and then Q+A. Book trips to distilleries there and then. VR tours atbthe conference and use immerse VR technology.

    All of which stirs up a slightly stale inward looking formula without dumbing down. Whisky needs more converts many of whom will fe young and tech savvy not grizzled old timers.

    Staying the same is never enough in today’s world.

    • A late answer to your insightful comment: You are really spot on describing the challenges with having a six day fair and keep it consistent and interesting. We are of course looking into new ways we could contribute to disrupt the regular pattern of the fair, and your ideas are good. I also noticed that Jura actually had VR tours for the booth visitors this year, picking up on one of your ideas!

      As usual, thanks for the good comnment!

LÄMNA ETT SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here